RSS - xml

Kontrollerades senast: 2020-10-22 09:32:17

Gilla Kommunikation

Ida Nilsson – PR- och sociala medier-konsult

Vikten av att vara konsekvent när du bygger varumärke

2019-02-20 09:14
Från Ida Nilsson
Tweet Att bygga varumärke är inte alltid enkelt, framför allt inte i tider där saker går så otroligt snabbt. Just snabbheten kan lura oss många gånger, man tror att uppbyggnaden och kännedom om ett varumärke kommer gå betydligt snabbare än det gör. Men att nå utanför bubblan när man lanserar och bygger varumärke tar ofta(...)

Busy doing nothing…?

2018-10-04 17:12
Från Ida Nilsson
Tweet Om jag skulle leva som jag lär borde jag följt min publikationsplan för innehåll här på bloggen, men tiden att skriva har inte funnits. Mitt fokus har varit på att leverera istället och just därför har blogginläggen varit få. Senaste året så har tiden till Gilla Kommunikation minskat en del, jag har begränsat mina(...)

Lansering av Falksalt flingsalt KarlJohan

2018-09-25 17:46
Från Ida Nilsson
Tweet Ett av projekten jag jobbat med sedan i våras är lanseringen av Falksalts senaste smaksensation – flingsalt KarlJohan. Det är ett jubileumssalt som är en del av Falksalts 90-års firande. Produkten finns i butik under en begränsad tid. En av insatserna i lanseringen är en digital receptbroschyr där 5 olika influensers fått skapa egna(...)

Fyra viktiga T:n för att nå framgång

2018-04-09 20:28
Från Ida Nilsson
Tweet Hundar är mitt största fritidsintresse. Tidigare var det hästar, men numera är det hundar jag gillar att träna, utbilda, lära upp, förstå, kommunicera och till slut bli ett team. Det lär, och har lärt mig, massor om mig själv men också om kommunikation generellt. Jag har tagit med mig många lärdomar från min häst-(...)

Bildtexten får större betydelse

2018-03-19 21:24
Från Ida Nilsson
Tweet För ett par år sedan pratade jag om att bildens betydelse är allt. Hur visuellt innehåll var mer eller mindre det enda som spelade någon roll (ja, nästan). Jag uttryckte mig ordagrant ”bilden är en dörröppnare för att få folk att vilja läsa din bildtext”. Det är i och för sig fortfarande sant, bilden(...)

Att ta betalt som konsult

2018-03-17 15:48
Från Ida Nilsson
Tweet Att sätta ett värde på sig själv är kanske det svåraste som finns. Det behövs träning och coachning, och en hel del skinn på näsan. För någonstans vet jag vad jag kan, och vad jag kan leverera. Men om jag inte får rätt förutsättningar så kan jag inte ge det. Jag försöker alltid välja jobb(...)

”Social never sleeps” – intervju med NICK’S

2018-02-27 17:03
Från Ida Nilsson
Tweet I en ny intervjuserie med små och mellanstora företag försöker jag lära mig så mycket som möjligt kring hur de arbetar med sociala medier. Första intervjun var med barnbutiken Cirkusfabriken, och nu är det dags för varumärket NICK’s. NICK’s producerar snacks som aldrig innehåller tillsatt socker. Produkter som inte bara är goda, utan också bra(...)

Intervju i Dagens Opinion

2018-02-23 14:35
Från Ida Nilsson
Tweet   Du kan läsa artikeln här på Dagens Opinion.

Medias roll – sådant vi behöver läsa eller sådant vi vill läsa?

2018-02-20 12:40
Från Ida Nilsson
Tweet Efter 10 år i branschen så funderar jag ständigt på medias nyhetsvärdering. Den senaste tiden har jag mer än tidigare reagerat på medias nyhetsvärdering och hur den har förändrats för sociala medier. Jag menar då inte att en nyhet har anpassats för sociala medier, utan helt enkelt att nyheter som får mest spridning i(...)

Tänk 2 av 3 och du är närmare succé i sociala medier

2018-02-16 08:34
Från Ida Nilsson
Tweet Jag lyssnade på Digitala medie-podden och intervju med Erik Karlsson, chef på Aftonbladets sociala medie-redaktion. Han sa en mycket intressant sak kring hur dem tänker när de skapar innehåll. Hur får jag minst två av tre? Vilka är då de tre faktorerna vi pratar om? – likes – kommentarer – delningar I dagens sociala(...)