RSS - xml

Kontrollerades senast: 2022-08-16 11:03:15

Simonehanning blog

Simonehanning blog on Nouw

Gav mig själv en örfil

2018-12-06 19:20
Från Simonehanning
Hello så tråkigt att vara hemma och sjuk. Man blir så rastlös ! Jag får väl lyssna på kroppen och göra som den vill och bara vila. Hela veckan har jag ätit massor med choklad, kladdkaka och godis. Jag vet att kroppen inte mår jätte bra av det så idag gav jag mig själv en örfil och styrde upp kosten, extra viktigt nu med tanke att jag inte rör på mig.

Började dagen med en smoothie bowl som innehöll hallon, spenat, apelsin, äpple och soja mjölk. Om jag börjar dagen med bra beslut så brukar det fortsätta men inte alltid hittills har jag ätit bra av sånt tarmfloran och kroppen mår bra av så jag ska se till att det fortsätter. Puss

Planing is the key

2018-12-05 19:23
Från Simonehanning
Jag går sällan hemifrån utan en matlåda eller något mellanmål i väskan. Anledningen till att jag oftast har med mig något ätbart är för att jag inte vill ta dåliga beslut när blodsockret sjunker. När blodsockret sjunker kan jag bli något manisk och få känslan av att jag måste äta något direkt och då kan det bli en bulle, choklad eller godis osv, vilket bidrar till att mitt blodsocker skjuter i höjden och jag vill ha mer av det goda. Då har jag en tendens att överäta och det kan leda till att jag hoppar gymmet den dagen för att jag känner mig seg och trött för att träna. Så för mig är det viktigt att hålla blodsockret på en bra nivå, jag äter var tredje timme och ser alltid till att ha med mig något i väskan t.ex. kvarg, keso, riskakor, någon bar eller en matlåda. 


Ha de gött puss haaaj

Gröt i olika former

2018-12-04 17:25
Från Simonehanning
Till frukost blir det alltid gröt för min del. Jag tillagar den precis som det beskrivs på paketet, sen är det toppingen som gör gröten ☝️. Just nu har jag fastnat för vaniljprotein som jag helt enkelt bara blandar i en shake med ca 1 dl vatten och håller över gröten, toppar ofta med hallon och kanel.

Ibland toppar jag gröten med banan, blåbär, äpplemos (lågkalori) eller njies olika milkshakes (capuccino är en favorit). Jag vet att en del även har nutella eller bars i gröten men det har jag inte riktigt fastnat för, men en klick jordnötssmör på gröten kan funka .

Food

2018-12-04 13:37
Från Simonehanning
Älskar gröt ! Äter gröt mellan 2 och 3 ggr per dag det är många som har frågat mig vad jag har i gröten och så vidare. Vill ni ha lite tips på gröt i olika former?