RSS - xml

Kontrollerades senast: 2019-10-09 20:22:15

skitochhalsa

Sorry för inte skrivit på ett tag! Någon bild och info om dagens pass!

2015-09-11 19:11

Hej alla!

Har inte hunnit skriva något nu på någon dag, har varit väldigt trött!

Har faktiskt gjort 2 riktigt grymma pass denna veckan, så hela kroppen känns nästan! Det ena passet blev det Rygg, körde ett riktigt roligt marklyfts pass, inte bara såklart, men testade en ny övningsform :) Gjorde som så att jag värmde upp på 60 kg, sedan när jag väl körde igång så hände följande! Varje gång jag kom upp i ett så kallat rakt läge, så hade jag 2 vänner som stod på var sida som slängde på 20 kg per gång jag gick upp i rakt läge. Så jag gjorde så upp till 180kg, sedan ner samma väg och sedan utan att vila gjorde om det en gång till, och FYFAN vad det känns gött nu! Riktigt roligt sätt att köra marklyft på, men riktigt jobbigt! Då jag bulkar nu som sagt så känner jag att jag svullnar konstant haha, så skall faktiskt börja motionera lite för att hålla ner fett % lite. Motion är något jag verkligen avskyr, verkligen något av det värsta jag vet! Hade jag haft en hiss till mitt rum en trappa upp så hade jag nog kunnat tänka mig att ta den dagligen! Men finns inga genvägar till en god hälsa antar jag, så bara att börja röra på sig lite! Det andra passet som blev bra var det jag hade idag, då var det bröst och axlar. Tog inga märkvärdiga vikter eller något, men fick väldigt grym kontakt i bopparna, så hade konstant pump vilket var gött! Tänkte skriva hur jag la upp dagens bröstpass!

Jag kommer numrera övningarna:

1:uppvärming axlar, rotaterkuff och andra rotations övningar med lätta vilket.

2:Bänkpress (8set)

3:Lutande hantelpress, med lätt vridning på händerna, (5set)

4:Bänkpress maskin, 5 set brett grepp och 4 set först brett grepp sedan tigth grepp direkt efter.

5:Lutande bänkpress maskin, 5 set.

6:Stående flyes i cablecross, 5 set

Imed jag bulkar och vill växa i volym, så ligger jag oftast på mellan 2-10 repetitioner, men de sista seten brukar jag köra till failure, vilket menas med att man kör lättare (eller tyngre) tills man absolut inte kan köra fler, personlingen föredrar jag lättare vilket där.

 

Denna bilden är efter ryggpasset!     

Och detta är en bild jag bara tog idag, då jag märkte att kreatinet börjar värka, vilket känns gött, varken pump eller nytränad! (Och ja jag fick dubbelhaka på bilden haha ;) )


Ha det bäst alla! Trevlig helg om vi inte hörs innan! :)

Ett sånt där pass som man inte vill vara med om, "stålmagen" talar!

2015-09-08 20:18

Tjenare!

Idag kom ett sånt pass, som jag aldrig vill vara med om! Vaknade ca 06, vilket jag aldrig gör! Men va riktig pigg och taggad på att köra ett ordentligt ryggpass, fixade en ordentlig frukost och åt mina vitaminer som jag skulle!

Har nästan alltid mina pass i huvudet planerat, när jag börjar med övning 2 så känner jag hur ont jag får i mage. Liksom inte så att det gör ont så att man kan ignorera det, utan mer som att någon hugger en kniv i magen, men jag biter ihop! Men in på övning 4 så går det inte längre, börjar tappa fokus på träningen och känner att det inte går längre. Det är T.ex den typen av hinder som jag får jobba med, bara kommer från ingenstans. Om där finns någon som också har Ulcerös Kolit, så tänkte jag jag skriva lite lätt vilken typ av kosttillskott jag själv tar. 

Kreatin har jag nyss börjat med, för folk med känsliga magar rekommenderar jag starkt att ta det i samband med mat. Jag testade att ta det precis som jag alltid gjort förut, dricka rakt upp och ner. Men efter 5-6 timmar så sa magen ifrån skarpt, slutade med ca 5 toabesök, sedan var det ur systemet. Så ta kreatin med maten, så bör det gå super!

Protein tar jag också, då kör jag inte vassleprotein utan "beefprotein", funkar mycket bättre för min mage.

Pwo tar jag ibland, väldigt sällan, bara när jag kör tunga pass (maxningar), dock inte märkt av något med magen, men vill inte riskera något. Kasein kör jag alltid innan jag går och lägger mig, långsamma proteiner och mindre kolhydrater.I vitaminväg så tar jag Omega3, D-vitamin, multivitamin, och ZMA innan jag går och lägger mig, som är en kombination av, Zink, magnesium,vitamin B6 och Vitamin B5!

Tycker det är lite lustigt, för bara 3 år sedan så kunde jag dricka alla kosttillskott utan några problem, sa alltid att jag hade en stålmage osv haha. Idag är det tvärt om, räcker med att man tänker på chili eller liknande så börjar magen säga ifrån. Man får lära sig vad magen tåler och inte tåler, tror inte att kosstillskott är bra i längden för någon människa, men tar man det under kontroll och tränar hårt så går det nog vägen endå. Riktig mat är alltid det bästa, men tränar man väldigt mycket så blir det svårt att äta sig till alla vitaminer och mineraler. Jag äter T.ex aldrig fisk, kan äta fiskpinnar, vilket innehåller ca 5% och 95% panering ;)

Fick inga frågor igår ang något ämne, så va inte rädda för att fråga något nu! 

Ha det bäst!

Första inlägget! Lite om mig själv och vad jag vill blogga om :)

2015-09-07 16:02

Jag bloggade ju en del innan för ca 2 år sedan, vilket jag tyckte var roligt. Då skrev jag om allt från datornördar(jag själv) och om träning och hälsa. 

Som jag skrev i min presentation så blev jag ju sjuk i en kornisk tarmsjukdom, vilket jag verkligen inte tänker låta hindra mig och mitt liv. För er som undrar vad det innebär får gärna googla er fram till det "Ulcerös Kolit". Jag har nu varit "skov fri" i ca 9 Månader, vilket innebär att jag inte har så mycket symptomer. Så har jag tagit min träning till nästa steg nu, började efter skovet att äta upp mig ordentligt, vägde 98 kg innan min sjukdom och gick ner till runt 67 kg när jag var som sjukast och fick bli inlagd. Under de första månaderna som jag var "frisk" så åt jag allt jag kunde komma åt (som magen klarade av), det gick ganska fort för mig att gå upp till över 90 kg, närme 100. Men när man går upp snabbt så kommer ju även fettet med på den biten. Så i mina ögon så fanns det ett enkelt sätt att bli av med det, "deff". Har dietat mycket förut när jag var frisk, så vet vad det innebär, men aldrig när jag var sjuk. Maten jag kunde äta då går inte att äta nu, allt blir mer komplicerat. Vill man riskera att komma i ett skov för att få magrutor till sommaren? Men jag testade att "deffa" under 22 veckor på test då så att säga, inte hålla kosten till 100% men endå att tappa fett. Anser själv att det gick bra, mådde bra och magen klarade det. Gick från ca 96kg till 85kg under dessa veckorna och kom ner på ca 10% kroppsfett. Jag har snackat mycket om att jag skall tävla i bodybuilding eller liknande, vilket jag fortfarande har i tankarna, men kanske om 2 år? Vill hitta en balans i mitt liv så magen klarar allt, tar på krafterna att dieta hit och dit! Just nu har jag precis börjat bulka, vilket jag planerar att göra till slutet av April, målet med bulken är att bygga så mycket jag hinner under dessa månaderna, hoppas på att ligga mellan 96-100 kg och endå inte överstiga 12% kroppsfett. Och vad väntar efter bulken? Jo deff såklart, men denna gången blir det all in så att säga, målet med den dieten är självklart att gå ner massa i fett och bibehålla muskler, men satsar att komma en bit under 6% kroppsfett den gången. Det är mycket sånt jag håller på med i mitt liv, dietar hit och dit för att få den perfekta kroppen tillslut. Det är ganska roligt om man kollar i min garderob T.ex där finns kläder från M till ett par XL(3Xl om jag inte minns fel), så jag är verkligen en stjärna på att pendla i vikt och storlek. Som jag skrev i min presentation så vill jag gärna ta upp era frågor och tänk ang detta? Så kommer ni på något ni vill att jag skriver om, T.ex Kosttillskott, dieter, träningsupplägg? Vad som, så bara kommentera! :) Jag självar tränar 1 gång om dagen, ibland mer, men sällan mindre, Jag är 184 lång och väger i nuläget 88 kg! 

Och ja, jag skriver som jag pratar! ;)

Ha det bäst! =)