RSS - xml

Kontrollerades senast: 2020-07-05 06:01:18

matildacarlssoon blogg

matildacarlssoon blogg på Nouw

RÖSTNING LUCIAFORMEN 2018

2018-12-09 12:00
Från matildacarlssoon

Hej allesammans!!

Nu är det äntligen dags för röstning i LUCIAFORMEN2018!!

Såhär gör du för att rösta på en deltagare i Luciaformen:

1. För att rösta måste du skapa ett konto på refitness hemsida. Den hittar du om du klickar HÄR .
Följ instruktionerna på sidan och aktivera ditt konto med din e-postadress.

2. När du aktiverat ditt konto går du vidare till refitness startsida, eller klickar HÄR .

3. Nu är det dags att lägga din röst. (VIKTIGT!!) För att din röst ska vara giltig så MÅSTE du rösta på MINST 3 deltagare och MAX 5 deltagare. Du kan alltså inte bara rösta på en.

4. Rösta på de deltagare du tycker gjort den största förändringen och förtjänar att vinna!!


Luciaformen 2018

2018-12-07 12:43
Från matildacarlssoon

Luciaformen, check ✔️

Efter att ha ätit pumpafrön (aka fågelmat, ni som vet ni vet) 2ggr/dag i 3 månaders tid nu, tycker jag att jag förtjänar lite chips & dipp.

Detta har varit en sjuk utmaning för mig som (tydligen) inte ha kunnat ett shit om vad man ska stoppa i sig och inte. Jag har lärt mig mycket om både kost och träning och jag är väldigt glad över att jag i sista sekund anmälde mig till luciaformen. Jag har gått från att tycka att det varit svårt att få i mig 50g protein om dagen till att enkelt få i mig över 200g per dag.

Som en del av er kanske redan läst tidigare, har mina mål inte varit att gå ner i vikt, utan snarare gå upp i vikt. Jag är trött på att få kommentarer om att jag är för smal och att jag borde äta mer. Jag har under flera års tid kämpat så hårt för att komma dit jag är idag. Jag kan idag säga att jag trivs i min kropp, riktigt bra faktiskt. Att idag få kommentarer som t.ex ”du är smal som en pinne” bryr jag mig inte om, inte på samma sätt som förr, för jag vet att jag inte är ”smal som en pinne”. Och det är jag tacksam för.

Mina resultat:
+2,5kg
-6cm (midjemått)

Röstningen kommer att ske inom snar framtid, jag kommer förklara mer om hur den går till då!

KRAM!

18 dagar kvar!

2018-11-19 12:58
Från matildacarlssoon

Hej på er!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen. Har fullt upp med jobb, träning och att umgås med vänner och familj. Som ni kanske vet (iallafall de som känner mig) så har jag fuskat lite av och till med kosten ett bra tag nu. Och idag bestämde jag mig för att verkligen köra ALL IN igen. Det är ju trots allt bara 18(!!!) dagar kvar, hur sjukt??

Idag körde jag ett ryggpass på gymmet vilket gick sjukt bra! La på lite extra vikt på några utav övningarna, och jag känner mig starkare för varje dag som går. Härlig känsla!!

Nu ska jag snart slänga i mig lite mat och bege mig mot jobbet. Jag ska försöka vara så aktiv jag kan här nu de sista dagarna av Luciaformen.

Kram!!

Visiting London

2018-11-12 21:58
Från matildacarlssoon

Hej!
Nu är jag och Emma påväg hem från en härlig och fartfylld weekend i London.
Det var första gången jag besökte London och jag är mycket positivt överraskad. Att ta sig runt var mycket enklare än vad jag trodde och det var bra väder i nästan två hela dagar utav tre, ganska bra för att vara London va??

Prio 1 för oss var shopping. Vi ägnade hela lördagen åt att strosa runt på Oxford Street. Vi hittade faktiskt inte så mycket som vi hade förväntat oss. Jag köpte två par örhängen från H&M och en spetstopp/bh från hollister. Emma hittade lite träningskläder.

Vi kikade även in Piccadilly Circus, men då regnade det som bara den!

Efter shoppingen åkte vi hem till vårt hotell, gjorde oss iordning och gick sedan ut och åt gott på Vapiano och tog varsin drink. Mysigt!

Söndag: (Sol hela dagen!!)
Eftersom vi inte hade hittat det vi önskade under lördagens shopping bestämde vi oss för att åka till shoppingcentret Westfield. På vägen dit stannade vi till i Notthing Hill, väldigt vackert med de fina färgglada husen!

Vi tog oss sedan vidare till shoppingcentret. Där hittade vi lite mer kläder som vi var ute efter. Jag köpte en Calvin Klein-tjocktröja, som jag länge velat ha. Samt köpte vi varsitt underklädesset.
Levis hittade jag världens mjukaste tröja, så himla go’. Jag hittade också en svart bomberjacka från Pull&Bear.

Och självklart var vi tvungna att prova några super-glittriga kläder vi hittade på topshop. (Som vi inte kan förstå varför man tar på sig)

På kvällen gick vi ut och åt på Angis Steakhouse. Där tog vi varsin rumpsteak. Vi gick även runt vid Tower Bridge som lyste fint i kvällens mörker.

Söndag:
Idag var det dags för hemfärd, men eftersom vårt flyg inte gick förrän 18:45, ville vi ta vara på dagen så gott som möjligt. Det gjorde vi genom att besöka Piccadilly Circus (igen), London Eye, Big Ben (som var en enda stor byggställning) och Tower Bridge (igen).

Vi hann även med en liten sväng in på Kenzo där vi spenderade en del pengar. Jag köpte denna sjukt snygga tröja där.

(Det är väl obligatoriskt att ta en bild på en telefonkiosk va?)

Vi har haft en riktigt bra weekend ihop, detta vill jag göra tusen gånger om!!

BURNING SUPERSET - WORKOUT VIDEO

2018-11-07 13:19
Från matildacarlssoon

Hej på er!
Klockan är snart kvart över 1 och det innebär att jag strax ska bege mig mot jobbet.

Igår var min motivation på noll, så gick aldrig till gymmet. Idag är den lite högre, som tur är.
Jag körde ett axel- & armpass på gymmet idag och det fick väldigt bra faktiskt!

Tänkte dela med mig av 2 övningar för som jag kör i ett superset, som verkligen BRÄNNER i triceps, helt galet!! Här kommer de:

Ni måste verkligen testa dessa övningar i superset!

KRAM!

Hamstring & Glute - workout video

2018-11-06 09:17
Från matildacarlssoon

Hej på er!

Idag är det tisdag och vi har gått in i vecka 8, shit vad tiden går fort! Endast 5veckor kvar. Helt galet. Nu gäller det att köra stenhårt de sista veckorna.

Tänkte idag dela med mig av mitt benpass för bakre ben/rumpa som jag körde igår. Jag har ändrat om det schemat som jag fick från refitness, eftersom jag kört det i 6veckor nu. Här är alltså det nya träningsschemat (som jag lagt upp själv) för bakre ben/rumpa.


Jag kör två benpass i veckan och det har jag gjort sedan start. Jag kör fortfarande på det muskelgrupp/dag -upplägg(??) jag fick från refitness. Jag kör alltså samma muskelgrupper tillsammans nu som förut, dvs bröst&rygg, axlar&armar osv...
Jag har med andra ord bara ändrat om övningarna i själva passen litegrann.

Hoppas ni uppskattar denna video, var ett tag sedan sist jag la upp det!
Kram!

New tattoo who dis

2018-11-01 19:24
Från matildacarlssoon

Hej på er!
Detta är vad jag haft för mig den senaste tiden när jag inte bloggat. Gjort tattoo’s. Nej, men jag gjorde denna och en till för ca 2 veckor sedan och den är nästan helt läkt, förutom att just denna ros blir väldigt torr typ hela tiden. Men det borde väl gå över snart??
Är iallafall hur nöjd som helst, då jag velat göra en sådan här ros länge nu!

Träningen flyter på helt i vanlig ordning med ett nytt träningsschema som jag gick på i söndags. Känns toppen!
Jag tar inte så mycket bilder på gymmet längre, varför vet jag inte riktigt... kanske borde jag börja filma lite övningar/pass igen... vad tycker ni???

Idag tränade jag rygg med Lavve. Passet såg ut såhär:
• Marklyft
• Stångrodd
• Latsdrag
• Rygglyft
• Rodd i kabelmaskin
• Chins

Jag har säkert nämnt detta tidigare här i bloggen. Men har sedan luciaformen startade tränat mer ländrygg än jag någonsin gjort innan (typ). Och det känns faktiskt riktigt bra. En väldigt viktig muskel jag prioriterat alldeles för lite.

Ha en fortsatt bra kväll, KRAM!

Mina tankar & resultat halvvägs (Luciaformen2018)

2018-10-28 20:26
Från matildacarlssoon

Hej!

Nu har halva perioden av luciaformen gått och jag tänkte sammanfatta denna period lite kort i bilder och text.

Mina mål skiljer sig nog från många andra deltagares, i luciaformen. Mina mål har aldrig varit att gå ner i vikt eller att bli ”deffad” på något sätt. Utan snarare att gå upp i vikt och muskelmassa.
Mina mål jag satte upp inför luciaformen:
Lägga på mig så mycket muskelmassa som möjligt
• Bli starkare i basövningarna
• Klara av att göra 1-3 chins utan hjälp
• Lära mig mer om kost och träning
• Äta sundare

Vi deltagare i luciaformen får varje vecka lägga in hur mycket vi väger och vårt midjemått. Det har gått mycket upp och ner för mig, i och med vad jag satt upp för mål. Såhär ser det ut just nu:

Viktförändring sedan start: +1.8kg
Midjemåttförändring sedan start: -2 cm

Q&A

Varför anmälde du dig till luciaformen?
- Jag kände att jag ville ha en utmaning träningsmässigt och att jag hade kört fast och stod och trampade på samma ställe. Så luciaformen passade perfekt.

Hur känns allting hittills?
- Allt har gått jättebra hittills. Dock kände jag redan efter 1 vecka att jag behövde få äta lite vad jag ville på helgerna, då jag inte har SÅÅÅN himla disciplin på mig själv hahah... Men jag har kommit långt rent träningsmässigt redan. Jag har ökat min styrka i alla basövningar och chinsen är nära!

Har du lärt dig något nytt under denna period?
-JA! Jag har lärt mig hur jag ska få i mig rätt mängd protein, har typ alltid legat på underskott förut och inte förstått hur jag ska lyckas få i mig så pass mycket protein som min kropp behöver. Har även fått en ny syn på mat och vad som är bra för min kropp och inte. Jag har också lärt mig mer om kosttillskott och vad varje kosttillskott är bra för.

Jag har lärt mig mer om bland annat sömn och motivation, genom mina tränares livestreames.

Kommer du fortsätta med refitness’s kost- och träningsupplägg efter luciaformen?
-Jag kommer fortsätta att äta enligt kostschemat jag fått (dock inte lika strikt). Har dock inte bestämt mig än för om jag ska köpa en ny 3-månaders period med refitness eller inte.

Är du nöjd med dina resultat hittills?
-Ja! Jag är supernöjd, trots att det kanske inte är så stor skillnad rent utseendemässigt.

Nu går vi in i vecka 7, TAGGA!!

Burgundy in my ♡

2018-10-24 00:35
Från matildacarlssoon

Kan vi ta en tyst minut för denna underbara färg??
Andas in... och andas ut...

Okej, så ICANIWILL har alltså tagit fram de absolut SNYGGASTE, de absolut SKÖNASTE och de absolut BÄSTA tightsen/linnen/tröjor/sport-bh i världshistorien. Jag överdriver inte det minsta nu. Jag säger inte detta bara för att detta inlägg är i samarbete med ICANIWILL. Utan jag säger det för att jag verkligen menar det.

Om du är ute efter ett par riktigt snygga tights som är sköna och sitter som en smäck under hela ditt träningspass så är det dessa du ska go for.
Jag bär färgen burgundy, men de finns även tillgängliga i färgerna graphite, navy & grey.

Och SJÄLVKLART finns det matchande sport-bh, linne & långärmad tröja till också. Här nedan kan ni se linnet och sport-bh:n. Jag har burit både linnet och sport-bh:n varje dag sedan jag fick det. De är riktigt bekväma båda två.
Jag var lite tveksam till att ha både linne och tights i exakt samma färg, men det är verkligen snyggt!!!

Jag bär allt i storlek S. Men jag tror att M i tightsen&sport-bh:n hade passat mig bättre. Jag skulle säga att linnet & sport-bh:n är normala i storleken, men att tightsen är liiite små i storleken. Så om du är mellan två storlekar rekommenderar jag den större. Annars kan du nog köra på din vanliga storlek.

KRAM!

Vecka 5 av 12!

2018-10-21 22:15
Från matildacarlssoon

Hej på er!
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här men har haft ganska fullt upp med träning, mat och jobb. Jag har tränat på helt som vanligt och försökt äta så strikt som möjligt, enligt kostschemat.

Då vi snart (om 1 vecka) tagit oss igenom halva perioden undrar jag om det skulle vara intressant att jag delar med mig av mins resultat hittills i vikt, midjemått och bilder. Vad tycker ni?

Jag har nyligen lagt ut en video där jag tränar min teknik i marklyft. Kika kärna in på denna och kom med tips! Klicka HÄR för att komma till min Instagram. Eller sök på ’matildacarlssoon’