RSS - xml

Kontrollerades senast: 2019-05-15 20:36:06

Walkinshape

Vecka 6

2008-02-09 15:00

Måndag: 14614 steg, 79 minuter aerobiska. Skivstångsjympa.

Tisdag:   16403 steg, 102 minuter aerobiska.

Onsdag:  14369 steg, 77 minuter aerobiska.

Torsdag: 16412 steg, 102 minuter aerobiska. Långpromenad på kvällen.

Fredag:   10512 steg, 55 minuter aerobiska. Svullade på kvällen.

Lördag:   Började dagen med ett spinningpass på Friskis. 8609 steg, 49 minuter aerobiska.

Söndag: 10818 steg, 57 minuter aerobiska. Tog en promenad på Djurgården.

Veckosummering: 13105 steg/dag, 74 minuter/dag.

Jättebra resultat!

Introduktion

2008-02-09 14:52

Bakgrund till bloggen.

Är en 41-åring som de senaste åren har skjutit iväg i vikt. Hittar på anledningar hela tiden - har varit hos 3 olika läkare för jag vill att de ska säga att jag har en a l l v a r l i g sköldkörtelbrist - ge mig tabletter och VIPS går jag ner i vikt.

Men, icke sa nicke.

Min sköldkörtel är helt utan fel. Anledningen till att jag inte går ner i vikt är att jag äter för mycket och rör på mig för litet. Så enkelt är det.

Vid nyår köpte jag en stegräknare av model de luxe. Omron Walking style II för 395 spänn. Den mäter såklart stegen, men även aerobiska steg, det vill säga den mäter hur många steg jag tagit i en takt som motsvarar minst 60 steg i minuten. Även kalori och kilometer redovisas.

Har satt upp mål för mig själv som jag redovisar här på bloggen.

Mål 1: minst 10000 steg per dag i genomsnitt.

Mål 2: minst 1 timmes aerobiska steg per dag i genomsnitt.

Mål 3: ät snarr bara på helger ( fredag - söndag).

Vad ska jag uppnå med mina mål?

Idag väger jag 77 kilo till mina 168 cm. När året är slut ( vi pratar långsiktigt här) ska jag väga max 67 kilo.

Det borde väl inte vara så svårt?

Nu kör vi! Häng gärna på om ni vill. Kom med tips och råd men undvik hårda och elaka ord - jag tycker att man ska vara snäll mot sig själv och andra.

/ Ann