2019-09-17 15:28
Från Pierre Du Rietz
Tycker du som vi att alla webbplatser och intranät ska ha mätbara mål? Tycker du som vi att det är skrämmande att andelen som har mätbara mål minskar från år 2017 till 2018? Vill du vara med och ändra detta? … Läs mer →
2019-09-09 15:52
Från Pierre Du Rietz
För 20 år sen startade vi på Web Service Award våra undersökningar av Sveriges webbplatser. Då som nu ville vi visa på vad de verkliga besökarna tyckte om webbplatserna. För att göra bra tolkningar av resultatet så utformades undersökningarna som … Läs mer →
2019-03-28 15:00
Från Pierre Du Rietz
Den årliga trendrapporten Hur mår Sveriges intranät? av Web Service Award visar år från år att intranätens sökfunktion är en bortglömd funktion. Inte på det sättet att den inte används av användarna – det gör den, utan att det inte … Läs mer →
2019-03-05 10:55
Från Pierre Du Rietz
I 2017 års trendrapport Hur mår Sveriges intranät så uppgav enbart 31 procent av intranätansvariga att det fanns mätbara mål med deras intranät. Eftersom att ha mål är grunden för att veta om man ger en nytta så hade vi … Läs mer →
2019-02-12 23:15
Från Pierre Du Rietz
På Web Service Award-dagen den 30 januari 2019 så summerades resultatet av 2018 års Web Service index-undersökningar. Inslaget med Pierre Du Rietz, VD och Chefsanalytiker på Web Service Award spelades in och kan ses här: För att svara på frågan … Läs mer →
2018-10-22 16:49
Från Pierre Du Rietz
Att ha ett fungerande CMS är avgörande för webbansvariga för deras arbete med sina webbplatser. Ett CMS kan hjälpa eller försvåra för redaktörerna att arbeta med webbplatsen. I Web Service Awards trendrapport ”Hur mår Sveriges webbplatser 2018” intervjuas 463 webbplatsansvariga … Läs mer →
2018-10-12 22:08
Från Pierre Du Rietz
Web Service Awards årliga trendrapporter Hur mår Sveriges Webbplatser och Intranät visar att allt för många webbplatser och intranät saknar mätbara mål. Vi på Web Service Award har som mål att alla webbplatser och intranät ska ha mätbara mål! Tyvärr … Läs mer →
2018-10-05 22:18
Från Pierre Du Rietz
Web Service Awards årliga Trendundersökning – Hur mår Sveriges webbplatser 2018 visar att 71 procent av webbplatserna har definierade målgrupper. 20 procent är osäkra och 9 procent har inga målgrupper. Det är alltså långt från alla webbplatser där de ansvariga vet till vem … Läs mer →
2018-09-26 22:57
Från Pierre Du Rietz
Varför ska ett företag eller organisation investera i en webbplats där man inte kan visa om det ger någon effekt? Den frågan bör fyra av tio webbplatsansvariga ställa sig visar Web Service Awards årliga trendundersökning – Hur mår Sveriges webbplatser … Läs mer →
2018-05-21 13:07
Från Pierre Du Rietz
Enligt Ehandel.se ligger en normal konverteringsgrad är runt 2 till 3 procent på en svensk E-handelsplats. Det innebär att runt 97 procent av besökarna inte handlar på webbplatsen. Att få själva slutflödet, från att se en vara och trycka på … Läs mer →